דלתות כניסה: כיצד השתנו מערכות אבטחה עם הזמן

ל בנייה מתחילה בדלת כניסה – ה”מראה והפנים” שלה היוצרים רושם ראשוני נהדר.

כל בנייה מתחילה בדלת כניסה – ה”מראה והפנים” שלה היוצרים רושם ראשוני נהדר. דלת הכניסה משרתת מספר מטרות וצריכה לא רק לקשט את המבנה אלא גם להבטיח את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר. אז בואו נדבר על דלתות כניסה ומערכות האבטחה המותקנות עליהן בימים אלה.

קשה להאמין עכשיו, אבל דלתות כניסה לא היו קיימות בעבר, אז אנשים השתמשו במסכים, וילונות ומחצלות שונים במקום. ואז הגיעו מחיצות זזות. מטרת המתקנים הנמוכים הללו הייתה להפריד אזור מסוים מהעולם החיצון, ולא יותר מזה. פונקציות אחרות לא היו באות בחשבון.

אבל עם הופעת הרכוש האישי, אנשים הבינו ששום וילונות ומחצלות לא יגנו על הבית מפני חדירה, אז הם נאלצו להמציא משהו כבד ומוצק יותר; משהו שאף זר לא יכול היה לפתוח. כך נוצרו דלתות כניסה.

אבות הטיפוס הראשונים שלהם התגלו במהלך חפירות במצרים העתיקה. ההמצאה מתוארכת לאלף השלישי לפני הספירה. דלתות כניסה כאלה עם ריהוט מלא – עם צירים ומנעולים – נמצאו לעתים קרובות בערים “צעירות” כמו פומפיי. מתחת לשכבות האפר מצאו ארכיאולוגים מבנים כמעט ללא פגע שדומים הרבה למה שאנחנו רגילים לראות היום.

הפונקציונליות גם התרחבה, כך שהדלתות היו חייבות:

  להגן על הדיור מפני חדירה, ובכך להבטיח את בטיחות הרכוש של הבעלים;

  שמור את האוויר הקר בחוץ, מתן בידוד תרמי;

  קשטו את חזית הבניין, גרמו לה להיראות מכובדת, וצרו רושם ראשוני מתמשך שכן דרך הדלת נכנסו האורחים לבית.

אלו אותן פונקציות שדלתות כניסה ממלאות היום, וכמעט שום דבר לא השתנה מבחינה זו. הדבר היחיד שהשתנה הוא הדרך שבה הם מתייחסים לנושאים האלה. אנשים ממשיכים להמציא חומרים חדשים ולשנות את הפרויקט, ליצור עיצובים מגמתיים. גם מערכת האבטחה, המשופרת כל הזמן, לא נשארת מאחור, אבל על זה נדבר בהמשך.

אילו סוגי מערכות אבטחה לדלת כניסה נמצאים בשימוש כיום?

הזמנים של מנעולי אסם ובריחים מסיביים חלפו מזמן; הם כבר לא יכולים להגן עלינו מפני פורצים ערמומיים, גנבים ופושעים אחרים שרוצים לקחת את רכושנו האישי. לוקח לגנב מקצועי 10-20 דקות לפתוח אפילו את המנעולים המסובכים ביותר שניתן לפתוח עם מפתחות. אבל עם טכנולוגיות חדשות שמופיעות מדי יום, אנשים לומדים להשתמש בהן כדי לאבטח את הדיור שלהם.

חלק מטכנולוגיות כאלה צוברות תאוצה במהירות:

  צופי דלת ומצלמות.

  ניהול אבטחה באמצעות הטלפון.

  קוראי טביעות אצבע וכו’.

בואו נסתכל מקרוב על כל אחת ממערכות האבטחה שהוצגו.

מצלמות וידאו וצופי דלתות

הגדרת מצלמות וידאו קרוב לדלת מאפשרת לנטר אזור מסוים, כך שתוכל לראות כל מה שקורה שם. התמונה החיצונית מוצגת על הצג שניתן להתקין בכל מקום נוח בתוך הבית.

עם זאת, לא ניתן להגן על המצלמות מפני ונדלים, והן עלולות להטריד גם את השכנים אם תתקין אותן בבניין דירות. לכן עדיף להתקין מצלמת וידאו במציג הדלת, שתביא לכמה יתרונות נוספים:

  זווית צפייה מורחבת.

  חוסר אפשרות להסיר את מצלמת הווידאו מבחוץ.

  אפשרות להזמין צופה לדלת פריסקופית או מכשיר זכוכית חסין כדורים שיכול להגן מפני ירי.

בהתאם לדגם, מצלמות, כולל זו המותקנת במציג הדלת, יכולות להיות מצוידות בתכונות נוספות, כגון:

  תכונת הקלטת וידאו: תדע מה קורה בדלת הכניסה בזמן שאתה לא.

  מבט מקיף: אינך צריך עוד להישען על צופה הדלת מכיוון שאתה מקבל תצוגה רחבה ישירות על המסך.

  פעמון אזהרה: הוא יכבה כשמישהו יתקרב לדלת הכניסה, ויפחיד פולשים.

  מערכת תאורה אינפרא אדום: היא מאפשרת לראות הכל בחושך מוחלט.

צופים בדלתות וידאו לרבות בעלי וילונות קלים לא יודיעו לאחרים אם הבעלים בדלת או לא, ובכך ימנעו מהפושעים לדעת על נוכחות/היעדרות הבעלים בבית.

בקרת נעילה מהטלפון שלך (נעילה חכמה)

הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו עד כדי כך שתוכלו כעת לשלוט בעזרתו על המנעול בדלת הכניסה שלכם. תצטרך רק להתקין אפליקציה מיוחדת כדי לחבר את שני המכשירים. עם מערכת כזו, לא תצטרך עוד לסחוב את המפתחות הישנים שלך. אתה יכול גם לפתוח את הדלת מרחוק, למשל, עבור ילדך או כדי לתת גישה זמנית לאורחים.

יש גם תכונת פתיחה אוטומטית נוחה: המנעול נפתח ברגע שמתקרבים לדלת במרחק מסוים. כמו כן, זכור כי:

 אתה לא יכול לאבד מפתח וירטואלי.

אתה לא יכול לעשות עותק שלו.

הוא רושם את כל המקרים של פתיחה/סגירה של הדלת.

סריקת נתונים ביומטריים

הרעיון מאחורי טכנולוגיות כאלה הוא להשתמש בנתונים הביומטריים של אנשים מסוימים. כידוע, טביעת האצבע של אדם היא ייחודית, אין עוד כמוה. כאשר אתה מזין את הנתונים הביומטריים של אנשים שהורשו להיכנס לבית, אינך צריך לדאוג לכניסה לא מורשית.

ברגע שתתקין מנעול כזה, אתה יכול לשכוח מצרור מפתחות, כרטיסים מיוחדים והתקני גישה אחרים. כל שעליכם לעשות הוא לשים את האצבע על הסורק, והדלת תיפתח. כיום קיימות מערכות ביומטריות המסוגלות לשנן עד 100 טביעות אצבע או יותר, כך שניתן להשתמש בהן גם במקומות מגורים וגם במסחר.

אל חשש, אם האצבע ה”פועלת” שלך נחתכת או מלוכלכת כשהמערכת קוראת מאות נקודות בתמונה הפפילרית, אז אחד מהשילובים בהחלט יעבוד.

דלתות כניסה מודרניות יכולות להיות מצוידות במנעולים אלקטרוניים – מנעולים בלתי נראים בשלט רחוק שרק אתה והאהובים שלך יודעים עליהם, מנעולים עם צפנים ועוד מגוון מכשירים.

לא רק שהטכנולוגיה הפכה את חיינו לנוחים יותר אלא היא גם הגבירה את האבטחה, כולל עבור דלתות כניסה, שיותר ויותר אנשים מנצלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top